U zocht op 'Spierafbraak'

12 zoekresultaten gevonden
Artikelen (7)
Zuur-base evenwicht Is basevormende voeding beter?
Is ‘zuurvormende’ voeding ongezond en zorgt ‘basevormende’ voeding voor een betere gezondheid en ziektepreventie?
Curcumine pleiotrope* beschermende effecten goed in kaart gebracht
Een wetenschappelijk artikel over de vele gezondheidseffecten van curcumine, maar ook de problemen omtrent opneembaarheid en hoe dit wordt opgelost met SLCP.
Naar een optimale eiwitinname
Dagelijks dient de mens voldoende eiwitten (met voldoende hoeveelheden essentiële aminozuren) uit voeding binnen te krijgen. Het lichaam gebruikt aminozuren, de bouwstene
B-vitamines de essentiële rol in onze stofwisseling
B-vitamines, in voeding aanwezig in onder meer volkoren granen, fruit, groenten, vlees en zuivel, hebben een grote reeks effecten en zijn van belang voor de normale functie, ontwikkeling en onderhoud van het lichaam. Subklinische tekorten aan B-vitamines (met name B6, B12 en folaat) komen in Nederla ...
Ashwagandha koninklijk kruid uit India
De toepassingen van koninklijk kruid ashwagandha
Rode gist rijst méér dan een cholesterolverlager
Rode gist rijst komt uit China, maar wordt van oudsher niet overal in China gegeten.
Saffraan het rode goud
De aromatische specerij saffraan bestaat uit de gedroogde, oranjerode stampers (stigma) van de saffraancrocus (Crocus sativus, Iridaceae familie).
Nieuws (2)
Minder daling spierkracht en spiermassa bij ouderen door gebruik pycnogenol
De spiermassa en spierkracht nemen geleidelijk af bij het ouder worden. Deze zogeheten sarcopenie wordt signifant tegengegaan door suppletie met pycnogenol (pijnboombastextract), blijkt uit Italiaans onderzoek. Een dosis van 150 mg pycnogenol per dag volstaat.
Suppletie met curcumine met een hoge biologische beschikbaarheid zorgt voor een significant minder grote stijging van onder andere pro-inflammatoire cytokines na krachttraining
Suppletie met curcumine met een hoge biologische beschikbaarheid zorgt voor een significant minder grote stijging van onder andere pro-inflammatoire cytokines na krachttraining